maanantai 14. lokakuuta 2013

Kritiikkiä ja muuta sekalaista

Pitäisikö kotisivuilla
olla enemmän sisältöä?
Tänään maanantaina (14.10.13) paikallinen yritys muutti uuteen osoitteeseen. Avajaisten johdosta aukioloajat olivat pitemmät.

En valitettavasti muistanut mikä oli avajaispäivän aukioloajat. Kauppa oli mainostanut avajaisiaan paikallisessa lehdessä, mutta lehteä en tähän hätään löytänyt mistään. Niinpä läksin etsimään tietoa netistä.

Ensimmäisenä kävin yrityksen kotisivuilla. Pettymys! Kotisivuilla ei mitään...

Seuraavaksi läksin tutkimaan sosiaalista mediaa, eli Sodankylän kansalais- ja ilmoituskanavaa Facebookissa. Pettymys jälleen! Ei mainoksen mainosta kyseisestä tapahtumasta.

Nykyaikana kaikki on netissä. Kaikki! Sosiaalinen media, tässä tapauksessa Facebook, on erittäin tärkeässä osassa markkinoinnissa(kin). Mainontaan on panostettava!

Simosen lisäksi aikoinaan ihmettelin (ja vieläkin ihmettelen) Rovaniemen kauppakeskuksien kotisivuja. 2000-luvulla rakennettiin 4-tien ylle Revontuli-kauppakeskus, ja Rinteenkulma saneerasi samassa rytäkässä oman rakennuksensa isommaksi.

Rinteenkulman kotisivut... Ja Simosen sivut saman tien. Ei toimi! Sisältö... Mikä sisältö? Sitä ei ole tarpeeksi. Ja sisällön jäsentely: jotenkin ahdistavaa!

Mitäs mieltä lukijat ovat? Miten kehitettävä mainontaa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti